första advent

I fredags var jag först bara hemma. Jag hade beslutsångest om jag skulle åka till stan eller vara hemma. Men till slut så satt jag på bussen till stan. Jag mötte upp Angelika och Maja och vi var i stan ett tag och krånglade. Sen tog vi bussen till Hemsta. Vi hade en trevlig kväll där med massa folk. Jag blev kvar där rätt länge, men sen tog jag bussen till älskling. Joel var så snäll och följde med mig till bussen så jag slapp gå själv. Och på vägen dit såg vi ett stjärnfall! Det är inte så ofta man ser det. Men häftigt är det tycker jag!
Jag sov hos älskling. :)

I lördags vaknade vi av mitt alarm. Dags att åka och jobba.! Vi duschade, sen tog jag bussen till Valbo. Jag jobbade från 12-15. Sen gick jag på köpis ett tag med Evelina, Rickard och Simon. Det blev bara lite småsaker för min del. Två linnen och några örhängen. När vi var klar i Valbo så åkte vi hem till pappa. Där tittade vi på Robbinson och åt massa gott. Inatt så var Evelina tvungen att åka och hämta Rickard i stan, så jag följde med. Jag tycker faktiskt att det är mysigt att åka bil på kvällarna.

Idag vaknade jag inte av mitt alarm, utan att Simon satte på tven. Och Svampbobs röst fick mig att vakna vill jag lova! Jag hatar Svampbob!!!
Jag gjorde mig iordning. Sen åkte jag till Valbo för att jobba igen. Jag jobbade samma tid som igår. Skönt med korta pass! Efter jobbet tog jag bussen till stan och sen fick jag trängas med allt folk på stan för att ta mig till Mattias. Det är ju första advent idag, så hela stan är fullproppat med folk. Men faktiskt så börjar jag få lite julkänsla nu, äntligen! När jag kom hem till Mattias så luktade det lussebullar i hela lägenheten. Gud vad gott det luktar!

Nu är jag nyduschad och så har jag ätit, så jag är hur mätt som helst! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu, för just nu sitter jag själv hemma hos Mattias. Han är och tittar på nån match och kommer inte förns om ungeför en timme. Men jag får väl hitta på något roligt då tiden går fort, haha.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0