föhållanden

Det är en sak jag går och funderar lite över nu.. Jag undrar varför alla, eller nej verkligen inte alla, men många förhållanden tar slut just i den här årstiden?
Jag vet fem förhållanden som har tagit slut sen i oktober. Det måste väl bero på något? Jag tycker det känns så konstingt att alla de tio personerna har gått och tappat känslorna för den man varit tillsammans med och tyckt så mycket om. Det måste väl ändå bero på något mer?

Jag säger inte att det här stämmer in på just dig, mig, eller någon annan. Jag tycker bara att det måste ha någon annan anledning också.
Själv tror jag mycket beror på den här årstiden. Det är mörkt, blött och tråkigt. På sommaren behöver man inte tänka så mycket, eller jo det är klart man måste göra. Men det är ljust, varmt och skönt. Och allt blir mycket lättare då tror jag. Och det är till och med bevisat att de flesta männinskor, är på sämst humör när det är mörkt och trist väder. Och faktiskt så tror jag på det. Mörkret tar med sig problemen.

Jag tror också att många förhållanden tar slut på grund av att man kommer in i vardagslivet. Man tror inte att man tycker lika mycket om varandra. Men egentligen har man bara kommit så långt i ett förhållande, att man har nått vardagslivet. Allt det nya och spännande har försvunnit och så tar man så mycket för givet. Man räknar med att den man tycker om och är tillsammans med bara finns där. Vad som än händer och vad man än gör. Man tar liksom allt för givet. Men så tror inte jag att det fungerar. För en dag tröttnar man och då är det kanske försent. I stället tycker jag att man ska försöka lösa problemen tillsammans och framför allt prata med varandra. Man måste våga säga vad man tycker, annars går många och irriterar sig på massa saker som egentligen kanske bara är onödiga skitsaker. Många har sagt till mig och lärt mig att försöka se allt positivt. Det blir mycket enklare då. Tro mig!

Ta vara på det du har


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du har helt rätt men samtidigt tror jag att ibland kan det vara just nu under detta mörker och deprision tider som det är då man behöver en älskling som mest att kunna komma hem till, någon man kan lägga alla extra tunga grejjer på som man har just nu, som finns där nu som man behöver nån som mest, självklart så kan ju ens vänner ta den platsen nu också, men under detta år, jobbigaste året på gymnasiet, så skulle jag aldrig klara av allt utan att ha någon. det är min teori ;)

2009-11-20 @ 18:30:07
Postat av: svar: anonym

Du har helt rätt! Jag tror också självklart att man mår bättre av att ha någon. Det är jag helt övertygad om. Jag har själv aldrig mått så bra som när jag har haft någon som jag älskar och som även älskar mig tillbaka. Det mår man såklart bättre av. Att man vet att man är älskad, det är väl bara hur skönt och bra som helst! Vem tycker inte det? Jag menar verkligen inte att det är bäst om man är singel under denna årstid. Det jag undrar över är att varför många förhållanden tar slut just nu, när man behöver någon som mest..

2009-11-20 @ 18:56:42
URL: http://traccan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis! Säkert så tar vell många förhållanden slut, just som du skrev, pg a årstiden, att man är trött, deppad, sliten och har det jobbig kanske i skolan, och man blir vell sådär extra irriterad på allt, även på sin partner lixom. Men det är vell olika hur man reagerar, antingen vänder man sin trötthet mot sin partner, eller så är det ens klippa i stormen, att man tar vara på varann extra mycket just för att man har det jobbigt, men det är vell det som är svårast, att ta vara på det man har.

Tråkigt att det tog slut mellan dig och din pojkvän :/, men man måste vell våga ta steget ur någonting som inte är bra.

2009-11-20 @ 21:54:43
Postat av: Frida Botters

håller fullständigt med dig!

2009-11-27 @ 19:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0